کلمات کلیدی Long-Tail: چیستند و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم
نوشته شده توسط : javaneh

گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در استراتژی سئوی شما، کلید تحقیق موثر کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی دم دراز هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی بسیار حیاتی است زیرا برای رتبه خوب در موتورهای جستجو نیازی به اعتبار دامنه بالا یا هزاران بک لینک ندارند. من به شما نشان خواهم داد که کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه عبارات دم بلند صحیح را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید.

برای خواندن طولانیست;کل آن را نخوانید

  • کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حداقل 3-5 کلمه دارند و معمولاً حجم جستجوی کمی دارند. این عبارات خاص تر هستند و هدف جستجوی بالاتری نسبت به عبارات کلیدواژه کوتاه دارند.
  • کلمات کلیدی دم دراز تمایل به رقابت کمتری دارند و ارزش تجاری بالاتری دارند، زیرا آنها جستجوهای کاربر تراکنشی را نشان می دهند.
  • راه های مختلفی وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی طولانی را پیدا و تجزیه و تحلیل کنید – از استفاده از ابزارهای سئو گرفته تا کنسول جستجوی گوگل و حتی صفحات رقبا.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند عبارات جستجوی طولانی تر و خاص تری هستند که معمولاً حجم جستجوی نسبتاً کمی دارند. آنها معمولاً حداقل 3-5 کلمه طولانی هستند و اغلب قصد تبدیل بالاتری دارند.

افزودن اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه به کلیدواژه‌های طولانی به محدود کردن میزان خاص و هدفمندی آنها کمک می‌کند. اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه کلماتی هستند که برای جستجوی دقیق‌تر به کلیدواژه اولیه خود اضافه می‌کنید.

به عنوان مثال، “جین” یک اصطلاح گسترده است، اما “شلوار جین تنگ سیاه برای زنان” یک جستجوی کلیدواژه دم بلند با اصلاح کننده است. یا «آبراهام لینکلن» را انتخاب کنید و آن را با «محل تولد آبراهام لینکلن» به یک کلمه کلیدی بلند تبدیل کنید.

درک این نکته مهم است که تمام عبارات جستجو با 3 تا 5 کلمه کلمات کلیدی طولانی نیستند. کلمات کلیدی دم بلند باید هدف جستجوی خاص تری را تشکیل دهند.

کلمات کلیدی به اصطلاح head بیشترین ترافیک جستجو را جذب می کنند و رتبه بندی برای آنها دشوار است زیرا هر صفحه وب دنبال آنها می رود. کلمات کلیدی دم متوسط ​​خاص تر هستند و ترافیک ماهانه مناسبی ایجاد می کنند. کلمات کلیدی دم دراز در مقایسه، کمترین حجم جستجوی ماهانه را دارند و از این رو رتبه بندی برای آنها آسان تر است زیرا اکثر وب سایت ها می خواهند روی کلمات کلیدی با پتانسیل جستجوی زیاد تمرکز کنند.

نمودار زیر چگونگی تاثیر طول کلمه کلیدی بر حجم جستجو را نشان می دهد.

 

اما تعداد جستجوهای طولانی مدت به دلیل تعدیل‌کننده‌های کلمه کلیدی که می‌توانند بسیاری از آنها را ایجاد کنند، بالاترین میزان است. طبق گفته Ahrefs، اکثریت قریب به اتفاق 95٪ از کلمات کلیدی مورد تحقیق آنلاین دارای حجم جستجوی تا 10 هستند.

پرس و جوهای طولانی مدت ترافیک محدودی ایجاد می کنند اما می توانند به آن اضافه شوند زیرا بسیاری از افراد همچنان در جستجوی آنها هستند. به این ترتیب، می توانید برای کلمات کلیدی کمتر رقابتی رتبه بندی کنید و در عین حال به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

استراتژی محتوای شما باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم را هدف قرار دهد نه اینکه فقط برای جستجوهای محبوب تر رقابت کند. هدف از انتخاب این کلمات کلیدی، یافتن پرس و جوهای خاص است که در سفر خریدار کمتر بوده و هدف جستجوی تجاری بالایی دارند.

چرا کلمات کلیدی دم بلند برای تحقیق کلمات کلیدی مهم هستند؟

فرآیند تحقیق کلمه کلیدی شما باید همه فرصت های جستجو را در نظر بگیرد. با این حال، عبارات دم بلند همیشه باید بخشی از یک استراتژی کلمه کلیدی جامع باشد. در زیر، دو دلیل اصلی را مورد بحث قرار خواهم داد کلمات کلیدی دم بلند مهم هستند.

کلمات کلیدی دم بلند کمتر رقابتی هستند

رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند در نتایج جستجو به دلایل مختلفی آسان تر است. اول از همه، تعداد نامتناهی از آنها وجود دارد. در هر طاقچه، می‌توانید چندین مورد از آنها را با حجم جستجوی نسبتاً کم پیدا کنید، اما همچنان ترافیک مرتبطی ایجاد می‌کنند که می‌تواند اضافه شود.

برخلاف کلمات کلیدی کوتاه و متوسط، آنها توسط شرکت هایی که منابع زیادی برای ایجاد محتوا دارند هدف قرار نمی گیرند. به عنوان مثال، با استفاده از Keyword Surfer، می‌توان دریافت که 2900 جستجو ماهانه برای کلمه کلیدی گسترده “یادگیری سئو” در ایالات متحده وجود دارد.

 

یک تغییر کلمه کلیدی طولانی از همان عبارت، “یادگیری سئو به صورت رایگان” تنها 320 جستجو دارد.

 

کلمات کلیدی دم بلند نیز نمرات دشواری کلمات کلیدی پایین تری دارند. دشواری کلمه کلیدی می تواند برای قضاوت در مورد اینکه رتبه بندی برای یک عبارت جستجوی خاص چقدر سخت است مفید باشد.

در ابزار Surfer’s Keyword Research، می توانید این را ببینید MSV (حجم جستجوی ماهانه) و دشواری کلمه کلیدی شخصی برای هر کلمه کلیدی. در نظر گرفتن هر دو معیار با هم می تواند در قضاوت پتانسیل شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص مفید باشد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی سطح گسترده “بهترین ابزار” دارای دشواری کلمه کلیدی متوسط ​​و MSV 1020 است.

 

در حالی که کلمه کلیدی دم بلند مانند “آلات موسیقی برای کودکان 5 ساله” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد اما درجه سختی کلمه کلیدی آسانی دارد.

 

این به ما می‌گوید که رتبه‌بندی صفحاتی که عبارت سر را هدف می‌گیرند، نسبت به تغییرات دم بلند چالش‌برانگیزتر هستند.

توجه به این نکته مهم است که رتبه بندی همه کلمات کلیدی دم بلند آسان نخواهد بود. به عنوان مثال، عباراتی مانند “چگونه بیت کوین بخریم”، جستجوهای رقابتی محبوب هستند، حتی اگر آنها کلمات کلیدی دم بلندی باشند.

رتبه بندی آنها چالش برانگیز خواهد بود. از طرف دیگر، عبارات کلیدی دم بلند برای هدف قرار دادن بسیار بهتر هستند، مانند «راه‌های خرید بیت‌کوین» یا «چگونگی کار کیف پول ارزهای دیجیتال».

کلمات کلیدی دم بلند ارزش تجاری بالاتری دارند

جستجوی کلمات کلیدی گسترده منجر به محتوای عمومی می شود که اگر به دنبال اطلاعات عمومی هستید خوب است. با این حال، کاربرانی که به دنبال خرید هستند، قبلاً اطلاعات اولیه را به دست آورده اند و می خواهند معامله را امضا کنند.

کلمات کلیدی دم دراز بیشتر منعکس کننده هدف جستجوی تجاری هستند، به این معنی که شخصی که از چنین عباراتی استفاده می کند می خواهد چیزی بخرد. و در بیشتر مواقع، فرد از قبل می داند که به دنبال چه چیزی است.

با استفاده از ابزار Keyword Research می توانیم این را در عمل مشاهده کنیم. به عنوان مثال، عبارت جستجوی عمومی “چه ساز باید بنوازم” دارای هدف جستجوی اطلاعاتی است. مردم در اینجا به دنبال اطلاعات عمومی در اوایل سفر خرید خود هستند.

 

یک سوال خاص تر، “بهترین راه ها برای یادگیری گیتار” نشان دهنده یک تحقیق آگاهانه مشتری بالقوه از کسی است که انتخاب ساز خود را شناسایی کرده و به اقدام نزدیک تر است.

 

شما می توانید سرنخ هایی را از SERP ها نیز دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد یک آیفون بخرد، احتمالاً دقیقاً می‌داند کدام یک را دوست دارد و به جای «آی‌فون 14»، «iPhone 14 pro max 128Gb deep purple» را جستجو می‌کند. برای نهایی کردن معامله

در حالی که نتایج جستجو برای «iPhone 14 pro max 128Gb بنفش تیره» تحت سلطه فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی است، درخواست «iPhone 14» مقالاتی مانند اعلامیه‌های تاریخ انتشار یا بررسی‌ها را ایجاد می‌کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: